زمانی که یک قطعه صنعتی نیاز به تولید در تعداد بالا داشته باشد، نیاز است تا از قطعه صنعتی قالب تهیه شود.
طراحی و تولید انواع قالبهای صنعتی در این مجموعه از جمله: طراحی و ساخت قالب های پلاستیک و پلاستیک بادی، طراحی و ساخت قالب های دایکاست، طراحی و ساخت قالب های اکستروژن، طراحی و ساخت قالب های فلـزی، ساخـت انواع جیک و فیکسچر و کلیه خدمـات تـراش CNC و فرز CNC

طراحی و ساخت قالب های دایکاست

در فرآیند طراحی و ساخت قالب های دایکاست، که یک نوع قالب سازی به روش ریخته گری است، مواد مذاب (که می توانند موادی مانند آلومینیوم، مس و غیره باشند) تحت فشار معینی به محفظه قالب های صنعتی یک تکه یا چند تکه هدایت می شوند و با استفاده از این روش، قطعات صنعتی با دقت بالا و فرم های پیچیده و تمیز را می توان تولید نمود.

ساخت قالب دایکاست هات چمبر
ساخت قالب دایکاست کلد چمبر

طراحی و ساخت قالب اکستروژن

مکانیزم کلی قالب سازی اکستروژن عبارت است از یک مارپیچ که حرکت خود را از یک موتور و گیربکس می گیرد و در سیلندری که به وسیله گرمکن های خارجی گرم می شود حرکت می کند، مواد پلاستیکی بصورت دانه از قیف داخل دستگاه ریخته می شود؛ بعد از ذوب شدن مواد و با فشار از درون فرم قالب اکستروژن عبور کرده و به مرور که سرد شد شکل فرم قالب اکستروژن را به خود می گیرد.

طراحی و ساخت قالب های فلزی

قالب های سنبه و ماتریس:

قالب های سنبه و ماتریس قالب هایی هستند که دارای 2 قسمت فرورفتگی و برآمدگی می باشند و برای اهداف متفاوتی از قبیل: برش- خم- کشش- فرم و غیره استفاده می شوند.

طراحی و ساخت قالب پلاستکی

یکی از پر کاربرد ترین و متنوع ترین روش های قالب سازی صنعتی ساخت قالب برای تولید قطعات با مواد پلاستیکی است. تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از قالب تزریق پلاستیک انجام می گیرد.

  • گروه ترموپلاستیک ها یا گرمانرما: این گروه بر اثر دیدن حرارت خمیده گشته و با کم شدن میزان گرما سختی خود را بدست می آورند که تغییرات شیمیایی در آنها صورت نمی گیرد و بعد از تزریق پلاستیک، شکل محفظه قالب را به خود می گیرد. در قالب گیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر می کند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است که پس از تزریق مواد به شکل و فرم قالب در می آید و سخت می شود.
  • گروه ترموست یا باکالیت یا گرما سخت ها: این گروه بر اثر حرارت دیدن سخت می شوند که تغییرات شیمیایی در این مواد صورت می گیرد. در این روش قالب ترزیق پلاستیک سرد می باشد و مواد نیز سرد است و بعد از تغذیه، قالب پلاستیک را تحت حرارت قرار می دهند و مواد شکل وفرم محفظه قالب پلاستیک را به خود می گیرد و سخت می شود. مواد ترموست یا دورپلاست ها تحت تاثیر فشار و حرارت 170 c تولید می شوند. ابتدا نرم شده و به حالت پلاستیک درمی آیند ولی بعد از مدتی سخت می شوند و خصوصیت اصلی این مواد آن است که پس از سخت شدن قابل نرم شدن و استفاده مجدد نیستند.